sâmbătă, 4 decembrie 2010

Nokia E51 este sau nu de software pentru dispozitivele viitorului ?

Ca telefon este bun, dar nu exceleaza mai ales pe partea de SOFTWARE PENTRU DISPOZITIVELE VIITORULUI. Convorbirile se aud foarte clar si tare. Eu nici nu-l tin pe nivelul maxim pentru ca e prea tare. La scrierea mesajelor nu sunt probleme. Tastele se apasa usor dar totusi cele din partea superioara sunt putin cam mici si pana te obisnuiesti cu ele o sa mai apesi gresit. Este destul de solid si da impresia telefon rigid, rezistent. Totusi sunt ceva probleme cu carcasa care nu se fixeaza bine si trebuie gasita o pozitie (diferita de cea corecta) in care aceasta nu mai scartaie. O alta problema, este bateria. Desi am auzit la multi ca e foarte rezistata, eu ma vad nevoit sa-l incarc o data la doua zile, fara sa il butonez prea mult. Se zice ca se atinge capacitatea maxima abia dupa a 20a incarcare. Ce-i drept e ca nu am trecut de a 20-a incarcare, dar tot mi se pare exagerat. SAR-ul deasemenea este foarte mare 1,4W/KG (dar atentie: doar in conditiile in care ruleaza toate procesele ce folosesc campuri magnetici (retea 3G, EDGE, WiFi, Bluetooth, etc) )

Multimedia
nokia-e51Aici un Sony Ericsson W810i e cu mult peste Nokia E51. Desi mi-a placut cum este construit playerul media si posibilitatea de a cauta rapid o piesa, calitatea sunetului o declar ca fiind “buna” fata de un W810i unde calitatea este “ireprosabila”. Un maaare minus al lui E51 este camera care e aproape inutila. Desi are 2MP, o camera de 1,3 cu senzor bun, o depaseste fara probleme. Am fost foarte multumit de W810i care facea niste poze uluitoare pentru cei 2MP. Ar fi putut concura oricand cu un Nokia N95 si cu cei 5MP ai lui. Asta este. Nokia nu se zbate sa scoata camera bune pe telefoanele sale. Totusi ecranul este de mare finete. Cele 16 milioane de culori lasa o impresie foarte buna. Am cumparat un card de 4GB de la eMag cu 30 de lei, functioneaza perfect. Pe softpedia am vazut pe cineva care foloseste un card de 32GB fara probleme.

Software
nokia_e51_live_09Symbianul imi place. Desi pana acum am folosit doar telefoane cu OS propriu, Symbian-ul m-a surprins placut. Am instalat pe telefon Yahoo Go! sau fring. O alta posibilitate ce m-a incantat a fost ideea de a instalata aplicatii precum Garmin Mobile XT sau Sygic Drive pe care le poti folosi ca si GPS daca iti cumperi si un receptor bluetooth GPS (achizitie pe care o am in plan). Ce nu-mi place la Symbian este ca trebuie sa iesi din meniu sau orice alta aplicatie frumos cu Exit. Daca apesi butonul rosu (de inchidere apel) aplicatia ruleaza in background si iti termina bateria. Vreau sa-i felicit pe cei la Orange ca au dat posibilitatea eliminarii acelei bare stresante de pe partea stanga a ecranului. Am avut un Sagem MyX 6-2 care m-a chinuit un an cu asa ceva. Pe W810 n-a fost asa mare problema pentru ca nu a rezistat decat 3 zile cu softul Orange, apoi l-am resoftat cu un firmware original big grin Alt aspect placut este faptul ca toate butoanele superioare pot fi customizate.

In alta ordine de idei, iata un sumar:

Plusuri:
+ software-ul Symbian
+ WiFi
+ Pret relativ mic
+ ecranul
+ forma/aspect

Minusuri:
- bateria
- SAR (rata de absorbtie)
- camera
- butoanele laterale se apasa foarte greu
- capacul spate care scartaie

http://www.vladvlaicu.com/2009/02/nokia-e51-review/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu